lördag 10 december 2011

Recension: Seche Base Rige Filling Base Coat

Sådärja. Efter att ha provat den här ett bra tag nu så tycker jag det är dags för att ge ett litet utlåtande.
Till att börja med så tycker jag det är lättapplicerad. Borsten är ganska lagom stor och själva lacket är inte för rinnig. Har inte så mycket erfarenhet av varken baslack eller ridgefillers så har inget att jämföra med, förutom depends baslack (som jag inte gillar) och isadoras second nail.


När man applicerar den här ser den väldigt vit och skimmrig ut, men när den torkar syns inte mycket av det vita och skimmret försvinner nästan helt. Tycker att den jämnar ut ojämnheter bra. På bilden nedan ser ni ett lager. Och på pekfingret kan man se en ful liten skivning. Dock inget jag märker av nu när jag har lackat på ett färgat lack ovanpå!


Hur som helst. Som baslack då? Som sagt har jag inte mycket att jämföra med, men jag tycker lacken sitter mycket bättre än med isadoras second nail och depends. Sen är det lite olika vad det är för lack jag har också, men överlag så håller då alla mina lack minst en dag längre än med de andra två baslacken jag har testat!

Pris: 89kr för 14ml
Betyg: 4 av 5
Kommer köpa igen? Helt klart. Ska dock testa ett par andra också. Men gillade denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du vill kommentera.
Jag svarar på kommentarer i fältet för att det är lättast att hålla koll då!

Spam och kommentarer som är negativt riktat till mig som person kommer att raderas.