söndag 15 juli 2012

Lancôme Bi-Facil

Vad? Ögonmakeup-remover från Lancôme.


Har använt den här rätt länge nu. Och är lite smått delad. Å ena sidan gillar jag den, å andra gillar jag inte.

Börjar med det lite sämre iallafall (så kan det bara bli bättre). För det första så är den rätt dyr. En "normalstor" flaska kostar, vad jag vet, kring 300-330. När jag köpte den kostade den 170, vet inte om det är under vissa perioder eller något.. haha.
För det andra tycker jag inte den är så effektiv som den "borde" vara. Jag har testat alla möjliga sätt att ta bort ögonsminket med den, men får inget bättre resultat oavsett. Får liksom gnugga bort det sista.
Och så känns den lite väl oljig för mig. Får skölja som en tok för att få bort den oljiga känslan...

Det som är bra då? Tja, den är.. snäll mot ögat? Eller vad man ska säga. Trots att jag har råkat köra in tussen i ögat eller "gnuggat" lite så blir jag aldrig irriterad varken i ögat eller runt om. Stort plus för mig med linser.

Så. Ja. Betyg på denna? Svag 3a.
För det priset borde den vara mer effektiv trots att den är "snäll"!


3 kommentarer:

  1. Håller med dig! Den funkar okej men inte värd priset. Föredrar L'Oréals för 69 kr ;P

    SvaraRadera
  2. vet inte om du testat eller inte, men yves rocher har en som kostar typ 50 pix.. finns "vanlig" och för känsliga ögon.. var min mamma som tipsade mig om den för skitlänge sen, hon använder dom heeela tiden! TROR att det är denna, har en äldre förpackning tror jag..

    http://www.yves-rocher.se/control/mild-ogonrengoring-for-kansliga-ogon/?cmSrc=Category

    SvaraRadera
  3. Camilla; Måste nog ta och prova den efter den jag håller på med nu. Den där var ju rätt mycket billigare iaf!

    SvaraRadera

Roligt att du vill kommentera.
Jag svarar på kommentarer i fältet för att det är lättast att hålla koll då!

Spam och kommentarer som är negativt riktat till mig som person kommer att raderas.